Investeren in klantrelatie: bestaande klanten wees er zuinig op

Heel veel bedrijven zoeken naar nieuwe klanten, en geven daar ook best grote bedragen aan uit.
Daar is op zich niets mis mee, maar vergeet vooral niet je bestaande klanten te onderhouden. Investeren in klantrelatie is heel belangrijk.

Een schoonmaakbedrijf doet voortaan klant onderzoek.

Een schoonmaakbedrijf zette alles op alles om klanten die hun contract opzegden te overtuigen om te blijven.

Maar als een klant die beslissing genomen heeft, is er waarschijnlijk al een concurrent in beeld die reeds een getekend contract op zak heeft.
Zie dan je klant nog maar eens te overtuigen om bij je bedrijf klant te blijven.

Dus het is veel beter om tijdens de looptijd van het contract, je klant eens te bellen of beter nog te bezoeken. Door te investeren in klantrelatie, kan de klant eventuele irritaties of minpunten aan geven.

Dan is er nog geen sprake van een concurrerende offerte, dus dit is je kans.
Buig iets negatiefs om naar iets positiefs en je behoud een tevreden klant, die misschien ook nog eens ambassadeur voor je wordt.

Hoe een sparringpartner hier jou bij kan helpen.

Samen bekijken we hoe jij nu al investeert in klantrelatie. Wat je al doet gaan we dan in detail bestuderen:

  • Hoe vaak is er fysiek contact met de klant
  • Word er iets gedaan met de feedback
  • Word het contact wel op een passende manier gedaan

Op basis van dat onderzoek gaan we dan verbeteringen aanbrengen.

Zo stellen we een plan op hoe jij zo goed mogelijk kan investeren in klantrelatie

Wilt u weten wat dit voor uw project kan betekenen?