Website bouwen met goede websitebouwer voor zzp,er of MKB,er

Wie voor het eerst een website wil laten maken, moet met heel veel dingen rekening houden. Er zijn zoveel details die uitgeklaard moeten worden en dit kan een zware klus lijken. Als je van in het begin een goede partner kiest, een ervaren en goede websitebouwer, dan zal dit al heel wat makkelijker gaan.
Waar je zeker rekening mee moet houden:

  • De juiste template voor je website layout kiezen.
  • Foto’s die mooi en duidelijk zijn
  • Leesbare teksten die geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachines
  • Een heldere “Over ons”-pagina
  • Waarom moeten klanten voor jou kiezen?
  • Reviews om extra te overtuigen
  • Template kiezen

Een website bouwen begint natuurlijk met het kiezen van de algemene lay-out, de template die je wil gebruiken. Wil je een menu bovenaan of links in het scherm? Wil je een foto carrousel bovenaan je pagina, of kies je voor één statische afbeelding? Met hoeveel kolommen wil je gaan werken? Deze vragen komen voor jou misschien een beetje uit het niets, maar een goede websitebouwer kan je hiermee helpen! Zoek bijvoorbeeld naar een aantal websites waarvan je vindt dat ze er goed uitzien en geef ze als voorbeeld mee. Het helpt ook als je een paar voorbeelden zoekt van websites die je minder goed vindt, zodat je designer goed weet hoe hij eraan kan beginnen.

Goede (product)foto’s

Ken je die uitdrukking “een afbeelding zegt meer dan duizend woorden”? Dat geldt zeker ook voor jouw website! De aandachtsspanne van je websitebezoekers is echt niet zo lang, gemiddeld niet langer dan 3 seconden. Trek dus meteen de aandacht met duidelijke en mooie productfoto’s. Zo weten je bezoekers meteen of ze op de juiste plaats zijn. Pas daarna zullen ze je titels en vetgedrukte tekst bekijken om je inhoud te ontdekken.
Behalve de grootte en de helderheid van de foto’s, moet je er ook voor zorgen dat ze geoptimaliseerd zijn voor je website. Ze moeten namelijk niet onnodig groot zijn, want dat vertraagt de werking van je website. Vraag hiervoor zeker raad aan je websitebouwer! En het moge ook duidelijk zijn dat je niet zomaar foto’s ongevraagd mag kopiëren van het internet. Dat is illegaal en je kan er streng voor beboet worden. Dus je voorziet best altijd je eigen foto’s, of je koopt bij pixabay.

Bruikbare teksten

Zodra je de aandacht hebt getrokken van je bezoekers, is het tijd om ze te gaan overtuigen met je teksten. Schrijven voor het internet is niet helemaal hetzelfde als schrijven voor op papier. De klassieke structuur van een inleiding, een aantal alinea’s en daarna een conclusie werkt niet online. Op je website moet je dus met de deur in huis vallen en meteen de essentie van je boodschap gaan vertellen. Als de eerste regels jouw bezoeker niet interesseren, gaan ze namelijk niet meer verder lezen. Schrijf in een duidelijke spreektaal en houd je zinnen kort. Werk met korte alinea’s, met één idee per alinea, en zet er tussentitels bij. En ook hier geldt dat kopiëren van andere websites uit den boze is. Google weet dat namelijk ook en dan gaan ze eerder die andere website waar de tekst eerst stond tonen en niet die van jou. Bovendien kan het ook je zichtbaarheid nog verder omlaag halen omdat Google je gaat bestraffen.
Deze tips zijn niet alleen belangrijk voor de bezoeker die je tekst leest, maar ook voor de Google zoekmachine. Google zal namelijk ook je website doorlopen en op basis van je kernwoorden gaan bepalen op wat voor soort zoekopdrachten jij kan antwoorden. Daarom moet je dus best voor je begint te schrijven al nadenken over de belangrijkste zoekwoorden waarmee mensen op zoek gaan naar wat jij te bieden hebt. Kies er per pagina 1 of 2 uit en gebruik dat woord zowel in je titel en tussentitel als een aantal keer in je alinea’s. Als je dat woord ook nog kan gebruiken in de beschrijving van je afbeelding, is dat des te beter.

Over ons

Een van de pagina’s waar bedrijven soms het minste tijd aan besteden is de “Over ons” pagina. Deze pagina is niet zomaar bedoeld om je adres- en contactgegevens te delen. Een “Over ons” pagina is de geknipte plaats om je bedrijf volledig voor te stellen. Je missie, je doelstellingen, wat je doet en hoe je dat doet – dat moet je hier vertellen. Zo is het voor je bezoekers meteen duidelijk waar jullie voor staan en waarvoor ze bij jullie terecht kunnen. Voeg bijvoorbeeld ook een korte geschiedenis van je bedrijf toe, deel een aantal persartikels of maak een lijst van jullie belangrijkste bedrijfsresultaten, onderscheid jezelf van de concurrentie.
Heb jij jezelf al ooit de vraag gesteld waarom klanten voor jou zouden moeten kiezen? Wat doe jij beter dan de concurrentie? Wat is jullie toegevoegde waarde? Waarom zijn jullie de beste? Dit zijn allemaal dingen die potentiële klanten zich afvragen. Want er zijn waarschijnlijk meerdere bedrijven die gelijkaardige producten of diensten aanbieden. Brainstorm er daarom even met je team over en ontdek jullie sterkste punten. En zet die dan ook duidelijk in de verf op jullie website!

Reviews

Een van de eenvoudigste manieren om nieuwe klanten te werven is om je tevreden klanten aan het woord te laten. Mond-op-mondreclame werkt. Dat weten we al jaren! En ook online werkt het, in de vorm van reviews. Wees dus zeker niet bang om aan je goede klanten te vragen of ze hun positieve ervaringen willen delen. Deel je succesverhalen van bestaande klanten, leg kort uit hoe jij hun projecten hebt aangepakt en zet er meteen even hun eigen mening bij. Deze positieve reviews zijn echt goud waard en zullen twijfelende potentiële klanten over de streep gaan trekken.

Teamwork

Hopelijk heb je nu al een beter idee van de fundamentele onderdelen van je nieuwe website. Zoals je ziet komt er heel wat bij kijken. En dat kan je natuurlijk niet allemaal alleen! Vertrouw daarom op een goede websitebouwer, iemand waar je een echte klik mee hebt. Iemand die weet wat jij wilt en die samen met jou een prachtige website wil opleveren. Dan wordt het samenwerken tot een goed eindresultaat zoveel makkelijker en sneller! En laten we eerlijk zijn: goedkoper. Want hoe meer aanpassingen er moeten komen voordat jij tevreden bent, hoe langer het duurt om je website live te krijgen, en time is money.

Een heel goede partner voor deze uitdaging, is onderstaande site kunnen wij uit ervaring zeggen. De website die je nu bezoekt is ook tot stand gekomen met deze partner.
www.budgetwebworx.nl

ang voortdurende projecten kan er ook uit voorraad geleverd worden.

Wilt u weten wat dit voor uw project kan betekenen?